Author: de-er
•Wednesday, December 08, 2010
山路蜿蜒曲折,时速每小时一百公里的劲风把我眼睛里的坚毅,化做泪水,打滚于眼眶之中。

我无法睁开眼,却不舍眼前美景。

刺骨寒风,透过层层厚重衣物,不断提醒我的渺小存在。

我咬紧牙根,拄着登山杖,努力伫立于狂风中,向前迈步。

那就这样吧。我想。

一个人在地球另一端的巴塔哥尼亚高原上,面对大自然变化莫测的脾气。

她宛如多变女子,时而柔顺如芊芊少女,时而火爆如泼辣娘子。

我在她面前,只能卑躬屈节,讨好她的任性。

我是肤浅的。

孑然上路,停停走走。

为的只不过是沦陷于她的霓裳羽衣。




得尔

















This entry was posted on Wednesday, December 08, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On 9/12/10 12:41 AM , xf said...

do post more photos. patagonia is my dream destination.any mountain scenery? looking at the trees, a bit 萧瑟。

 
On 9/12/10 1:46 PM , de-er said...

ha.. tks :) will see if i have the chance to do that. i went during winter-spring time, hence the 萧瑟 scenery.