Author: de-er
•Friday, April 20, 2007
朋友猜,我这份工作到底能呆多久。

近四个月,开始觉得闷,感觉无法学到新东西。

如紧握于手的沙子,从指缝间流逝,亦如被我蹉跎的岁月。

I always think I’m meant to do greater things.

口气狂妄,但我的性格却又如斯复杂。

集懒散、虚荣、完美主义为矛盾的一身。

一方面希望工作不要超时,同时却也希望能够有番作为,不断吸收新知识。

但我又不是事业心重的人。

就这样,日复一日,任由光阴荏苒。

无力感加剧。

青春绽放时可任性得恣意,保持骄横跋扈的姿态。

但到了这把年纪还如此举棋不定,实在有些对不住自己。

过世的祖父为我算过命,说我命生的好,一生顺心,被幸运之神眷顾。

朋友眼中,我的际遇也不错,应验祖父的话。

但我不时觉得自己在原地踏步。

思索是否该转换人生跑道,却又不知何处能够包容我的脚步,任我驰骋。

我达达的马蹄是美丽的错误。

我不是归人,是个过客。

郑愁予描述的,或许就是无法停驻,只能是人生过客的我。




得尔
This entry was posted on Friday, April 20, 2007 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 comments:

On 20/4/07 10:54 PM , Anonymous said...

最重要的是你有认真思索过,努力寻找过...

 
On 5/3/09 6:10 PM , Anonymous said...

i m in the same situation now. Very much going thr the same like u did 2 yrs ago.

 
On 5/3/09 8:39 PM , de-er said...

我想,很多感觉经历,都是周期性的,加油!虽然我不知道你是谁 :)

 
On 6/3/09 10:44 AM , Anonymous said...

Hi de-er, thanks for replying :)

Wat u have written really reflects my feelings now.

My fd also asked me the same question b4 i took up the job : 这份工作到底能呆多久. I was never a job hopper. My shortest job also lasted for 2 yrs.

anyway, after 4 mths i decided to quit the job for a few reasons.

like what u said, "近四个月,开始觉得闷,感觉无法学到新东西。I always think I’m meant to do greater things.集懒散、虚荣、完美主义为矛盾的一身。

一方面希望工作不要超时,同时却也希望能够有番作为,不断吸收新知识。

但我又不是事业心重的人。

就这样,日复一日,任由光阴荏苒。

无力感加剧。但到了这把年纪还如此举棋不定,实在有些对不住自己。但我不时觉得自己在原地踏步。
思索是否该转换人生跑道,却又不知何处能够包容我的脚步,任我驰骋。"

so r u having a dream job, or at least a more full filling one now?

Thanks.

 
On 9/3/09 1:28 PM , de-er said...

我想,经过多年的生活历练,早就明白 "there's no perfect job",所以根本就没有 “dream job” 的存在。

工作,早就不是我生命的全部 :P

 
On 15/3/09 10:35 PM , Anonymous said...

LOL.

I really adore your writings!

 
On 14/10/10 9:46 PM , Daniel Wang said...
This comment has been removed by the author.
 
On 14/10/10 9:47 PM , Daniel Wang said...

很好奇你的年龄