Author: de-er
•Thursday, May 28, 2009
我在等待一个契机。

乌镇那一夜,我是这么想的。

知道乌镇这地方,是听了黄磊《似水年华》后。

黄磊和刘若英,好几年前,在这里拍了同名电视剧。

我没看过电视剧,但黄磊的歌声,让我想起张艾嘉。

同样未经雕琢,没有匠气,感觉就像耳边的娓娓道来。

在我心中,因此留下款款絮语,对于乌镇,对于想象中的小桥流水。

我一个人行车,来到离上海不远的乌镇水乡,自己就这样,租了个小房间。

夜幕低垂,灯火点点。晚上的风,有些微冷。

街上的游人,三三两两,空气中凝结着让人安心的沉默。

我孑然一身,思绪特别多。

记忆停留在过去的某一处,想象着将来的某一章。

我走在寥寂的石头路上,像是在等待某些契机的出现。

如果能够这样那样,那该多好。

……

夜渐深。

契机没出现。

我最后,也只能收拾好步履,把思绪沉淀,返回原来处。




得尔
This entry was posted on Thursday, May 28, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

3 comments:

On 28/5/09 1:50 PM , Anonymous said...

is that picture taken by you? wow! SZ

 
On 28/5/09 2:13 PM , de-er said...

Yes.. taken by me. I got a new SLR mah.. but too bad I don't have a tripod with me if not I can have a longer exposure time for a better pic :P

 
On 28/5/09 3:09 PM , Triangel said...

very nice pic tat you took..

lukg fwd to more of your photoshot.. :)

feel like gg away after reading ur blog..