Author: de-er
•Tuesday, February 09, 2010
山不在高,有仙则名。

我想,我真的是托仙灵之福,这次神山之行,虽然临时决定,但一切都要比预期中顺利。

一个星期前才确定行程,几乎是临行前几天,才订购机票。

听说神山住宿,一般都要半年前预订,才不会向隅,我们却很幸运租下床位。

到达沙巴州第一天,听当地人说,前两个星期山上都在下雨。

我们攀爬的那两天,天气却好得不得了,之前准备的雨具结果都没派上用场。

好像冥冥中自有安排,我们被幸运之神眷顾,除了后来肌肉酸痛,膝盖有些拉扯,过程简直平顺至有些不真实。

旅游之事,我往往看得很开。

是否风和日丽,能否看到日出,许多事都不在掌控之中。

因此,我不会强求。

由于是临时加入,旅途筹划工作由朋友负责,对于他们所作选择,我也不便插嘴。

我乐得当“跟得”旅伴。

神山之行,大家都配合得刚刚好,没有摩擦龃龉。

旅伴之事,凡事都讲个“缘”字。




得尔
This entry was posted on Tuesday, February 09, 2010 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

7 comments:

On 9/2/10 2:55 PM , 新怡 said...

旅伴之事,凡事都讲个“缘”字。

举手举脚 - 同意。

 
On 9/2/10 10:54 PM , xf said...

have you climbed mount rinjani? i heard it's even more siong than mt kk. i have always wanted to go, but havent managed to jio kakis yet.

 
On 9/2/10 11:02 PM , 新怡 said...

xf: my group will go mount rinjani, tentatively in May either 1st week or last week, interested? Depart from SG.
(too bad I can't join due to other trips)

We plan as well to EBC coming Oct. If u interested, u can email me at yuyuexingfu [at] Gmail [dot] com

 
On 10/2/10 2:33 PM , de-er said...

Mount Rinjani,在哪里?呵,我想我还不属于登山爱好者吧。偶尔为之,就好,哈哈。

 
On 10/2/10 2:38 PM , 新怡 said...

印尼。

 
On 11/2/10 12:01 AM , xf said...

新怡,会电邮你。羡慕你可以去尼泊尔。
我很年轻的时候去过一次,那时连武吉知马山都没有爬过就去爬尼泊尔的山,结果真的体验什么是爬着上山。
可以想象你们看到的风景有多美。:p

 
On 26/3/10 11:36 PM , Will said...

i have always wanted to climb mount kinabalu but no kakis either cos i hear the cost is going up, up, up? Bet the view at the top is amazing