Author: de-er
•Tuesday, November 09, 2010
智能手机带给我的最大方便,就是我在里头装了好多本电子书,随时阅读。

四大古典名著、唐诗三百首、村上春树、金庸、古龙、卫斯理,黄易《大唐双龙传》到近期中国火红的《山楂树之恋》。

英文小说哈利波特、魔戒、福尔摩斯全集,还有一直都想看的经典名著《基督山恩仇录》。

加上电脑杂志健身杂志,实在太多太多。

许多之前看过没看过的书,如今都在弹指间,我名副其实,手不释卷。

但我想,我还是喜欢纸质书多些。

无论电子书介面多么仿真吸引人,总觉少了些什么。

这和手机屏幕大小,没多大关系。

我习惯手握印刷精美的小说,一页一页翻下去。

新书的味道有我孩提回忆。

当时家境不富裕,父母认为书本看过之后就没用,不如到图书馆借阅。

买书被认定为是一种奢侈。

因此,我很珍惜每次买书的机会。

电子书,会不会取代纸质书?

我希望不会有这样的一天。




得尔
This entry was posted on Tuesday, November 09, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

5 comments:

On 9/11/10 10:10 PM , Anonymous said...

I thought I would miss the touch of paper and the sound of turning the page. But bought an e-reader after playing around with a friend's..have never looked back since. The irrationality of sentimentality..

Btw is your 卫斯理全集 in epub format? downloaded from which iphone app?

 
On 13/11/10 2:46 PM , Seekingoals said...

我也希望在我有生之年不会有这样的一天。

 
On 13/11/10 4:35 PM , 非比 said...

我也不希望这样。电子书,我看得头痛......

 
On 18/11/10 2:11 PM , de-er said...

卫斯理全集 is not in e-pub format, it's a free app from apple app store :)

 
On 23/11/10 11:41 PM , huiimin said...

hmmm... share the software and ways to download the books leh