Author: de-er
•Thursday, April 28, 2011
业前身体检查,X 光报告显示,我右边肺部出现不明阴影,最坏可能是恶性肿瘤。

也就是肺癌。

我必须进行另外一次 X 光检测。

我在电话另一头,听到医生阐述各种可能,心里只觉一片恍惚。

那不是惧怕,只觉自己是黑色喜剧主角。

事有凑巧,接到电话时,我刚好在新工作地点,熟悉环境。

如果在这节骨眼被宣判死刑,这应该是上天展示的最大黑色幽默。

不知为何,我从小就感觉自己应该会是那种英年早逝之人。

死亡,是有些可怕。

但我更讨厌那种等待的感觉。

无论是等待第二次扫描结果,还是等待死亡,那种滋味都不好受。

我是急性子,喜欢一了百了,不喜欢拖拖拉拉。

等待的这两天,我晚上睡得很好。

白天心里却总觉得好像有什么。

庆幸的是,刚刚又收到医生电话。

虚惊一场,一切安好。

健康,万岁!




得尔
This entry was posted on Thursday, April 28, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On 28/4/11 5:23 PM , Pluto said...

Hi there,
reading this post, i trust that all is well and this growth is benign? It must have been quite the ordeal.

Take care and be well.

 
On 30/4/11 9:25 AM , de-er said...

Hi Pluto,

Thanks, all is well :)

 
On 3/5/11 2:13 PM , alina tan said...

Hi De-er,
That is good to hear! Looking forward to more updates on your blog.
On that note, I was hoping to connect with you, to get your opinion on a social project that we are doing. As an expert of the online media space, we would like to get your feedback on our plans. Would it be possible to connect with you to share with you our idea?
My contact is alina.tan (at) ogilvy.com
Thank you!

 
On 4/5/11 12:22 PM , LY said...

万岁万岁万万岁!