Author: de-er
•Sunday, July 16, 2006
影片开始,我就听到草原的声音。

那熟悉亦遥远,风吹草低见牛羊的声音。

微风徐徐,芳草簌簌。

似乎唤醒了我心中的一些感觉。

影片中,草原绿得那么苍茫,天空蓝得那么忧郁,就和我记忆中的一样。

时间仿佛都是静止的。

但事实上,时间的齿轮一直都在转动。

都快一年了。

当初我在飞机上俯瞰整片大地的时候,就已经被那土地的脉络给吸引。

如今看完《小黄狗的窝》,那一抹蓝绿交错的映像,就像藤蔓般缠绕心中,更加无法挥之而去。

电影中我最喜欢的片段,就是小女孩天真地问阿嬷:阿嬷,我下辈子还会是人吗?

阿嬷抓起一把米,将米粒从针头上方撒下,米粒碰撞着银色针头,始终无法相叠。阿嬷又重复撒米,结果亦然。

阿嬷微笑说:你看,孩子,要转世为人,就是这么困难。因此生命才如此宝贵。

和之前导演琵亚芭苏伦戴娃拍摄的《哭泣的骆驼》一样,《小黄狗的窝》是股清流。

流淌着的或许就是你我童年的梦呓。




得尔
This entry was posted on Sunday, July 16, 2006 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On 16/7/06 4:51 PM , Anonymous said...

Hi. Is this showing anywhere in Singapore? Or can I get the DVD from somewhere, like the Commerical Press?

 
On 16/7/06 7:04 PM , de-er said...

I know the Taiwanese version of the DVD is out and you can get it at www.books.com.tw, but I don't think it is available in Singapore yet. Good luck! It's really a nice movie :)