Author: de-er
•Tuesday, March 30, 2010
终于向老板提出三个月无薪长假。

老板虽讶异,口头上却还是批准申请。

2006 年前写过一篇《Gap Year》

今年不是我的空档年,而是我人生中的一个逗号。

决定放下许多牵绊。

事业等俗事,如过眼云烟,一向都不是我生命中的全部。

背包旅游,也从不是我的全部。

我只是单纯想趁年轻的时候,多看看这世界。

两周前,买了《寂寞星球》之南美洲。

是时候开始积极筹划了。

签证、飞机票、路线。

许多繁琐的事还需搜索资料。

我将逗号,设定于六月中旬。





得尔
This entry was posted on Tuesday, March 30, 2010 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 comments:

On 30/3/10 11:36 AM , Anonymous said...

3 mths.. enough meh? :P

bkk

 
On 30/3/10 5:08 PM , 啦啦仔 said...

真巧,我的逗号也是六月。我去蒙古。我的逗号是半年。祝福你 :-)

 
On 30/3/10 6:56 PM , Seekingoals said...

潇洒!会否继续与大家分享你的旅程和经历?

 
On 31/3/10 12:25 AM , xf said...

envious,to be able to take 3 months no pay leave. but curious too, 3 months enough to cover south america?
so u learnt spanish?

 
On 31/3/10 12:33 AM , Anonymous said...

damn cool..have been contemplating to take npl for a few months to go travelling too..just no guts to bring it up to boss haha.. have a good trip! post more photos! :)

 
On 31/3/10 6:56 PM , jKay said...

为你感到兴奋!:D

我的逗号,还不知道会画在哪一个时空!

 
On 1/4/10 1:39 PM , de-er said...

哈哈,感谢大家。

我和老板说“三至四个月”,现在只是口头上批准,还需要通过人事部进行确认。

啦啦人生,
你肯定会喜欢蒙古!

Seekingoals,
我会带上网本,希望能在路上更新部落格。不过那边治安不太好,希望上网本能“平平安安”,哈。

xf,
可能没时间上西班牙课,最多只能自修吧。

谢谢!

 
On 1/4/10 8:47 PM , xf said...

the places you choose to visit, central asia,south america, seem to be the less beaten track...after you return, can give presentation at sgtravelcafe liao, i m sure a lot of people will be interested.at least i m speaking for myself..:p