Author: de-er
•Tuesday, October 11, 2011
苹果之父乔布斯逝世,他生前名言立即成为许多人的座右铭:

Your time is limited, so don't waste it living someone else's life. Don't be trapped by dogma — which is living with the results of other people's thinking. Don't let the noise of others' opinions drown out your own inner voice. And most important, have the courage to follow your heart and intuition. They somehow already know what you truly want to become. Everything else is secondary.


其实道理我们都懂,但付诸实践的并不多。

乔布斯离世几天前,我和朋友吃饭,她对我之前的南美行和最近出书计划表示认同,认为这都是我“逐梦”的表现。

其实我每做一件事,并无考虑这么多。

我也没有把这些事归类为我的“梦想”。

这些事充其量只不过是我为自己设定的短期计划。

我享受这样的过程体验。

我倒是同意乔布斯的想法,将每一天当做是生命的最后一天。

因此我喜欢进行不同尝试,丰富自己的生活。

当然,我没有乔布斯的勇气创意,我只是依据自己舒服的步伐,在平凡中创造出属于自己的不同感受。

我的个性中,冷感却带点冲动。

冷静,亦享受偶尔出轨。

或许因为如此,我至今一事无成,哈。




得尔
This entry was posted on Tuesday, October 11, 2011 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: