Author: de-er
•Tuesday, May 07, 2013


于是,我就这样订了机票,下周四到云南去。

我甚至什么资料收集还未做。

好久没有一个人出走,突然怀念那样的随性。

我一向都是任意妄为的吧。

去到那里再说,前头的路,本来就不能完全规划。

虽然感觉丽江应该已经被游客大量涌入,变得过于人工化。

虽然我最想去的还是附近四川的稻城亚丁。

虽然上星期我还在查询印度的拉达克(Ladakh)。

我喜欢雪山,或许那让我想到武侠小说的冰山雪莲,白发魔女,七剑下天山。

云南像是委曲求全的二奶,我不过只是退而求其次。

这样说或许不公平。

不过我还是蛮期待这次的出走。

一个人。





得尔
This entry was posted on Tuesday, May 07, 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

4 comments:

On 9/5/13 12:54 AM , xf said...

tried posting a comment, but think it got lost in outer space.
do visit 雨崩村if you have time, can go from lijiang, i took a 5 day trip then trek in, very nice scenery along the way. you wont regret. especially the trek to the 瀑布,超级像进入secret garden, 神秘得让人向往,if my memory didnt fail me.
and strongly recommend ladakh too, go between june to sept, do the road trip. dont fly in. 可能我比较偏心,超级喜欢坐巴士看山景,所以觉得你直接飞到leh太浪费了,从克什米尔至leh和从leh到manali的路程,看到的山景都不尽相同。五年前去的,当时不觉得那里旅游化,觉得五年后,应该发展不大。所以强力推荐。sgtravelcafe里,weixi很象也要去。maybe can meet.我那年去,在一个小城镇偶遇的新加坡人,比在新加坡还多。

 
On 9/5/13 10:02 PM , Wois said...

我后个星期去西藏
一个人
出走

 
On 26/5/13 8:39 AM , Anonymous said...

Hi de-er, Xinying here! Enjoy your trip! Hope you have lots of inspiration and peace from it!

 
On 29/5/13 3:37 PM , de-er said...

xf,

我去雨崩了 :)